donderdag 7 januari 2010

Waarom Kluun geen hufter is - reactie op forum.

Niet eens met Yvonne. Je conservatieve argumentatie lijkt op die van mijn opa. Kluun heeft in zijn boek meerdere keren aangegeven dat hij geen monogaam persoon is. Hij heeft een huwelijk met een leuke vrouw en hij kon heel vaak zijn handen en pik thuishouden. Maar op een gegeven moment werd zij ziek, echt ziek, ziek zoals niemand ooit ziek wilt zijn. En hij wilde voor haar zorgen, maar wanneer je zo ziek bent dan word je niet blijer. zij dus ook niet. Het is van kwaad tot erger gegaan. Leuke dagjes waren er niet meer, mooie momenten ook niet meer. Zij was ziek, hij verzorgde haar, maar ondertussen was zijn leven ook geruineerd. Ze hadden een dochtertje waar hij ook voor moest zorgen.

Ik zeg niet dat het goed is dat hij is vreemd gegaan, maar ik begrijp zijn redenen. Ik denk dat iedereen op een bepaald moment er hetzelfde over zou denken als hij. Kluun heeft zijn vrouw altijd met respect behandeld, nooit mishandeld, en haar verzorgt. Maar hij kon zelf ook niet meer aan dan dat. Kortom, hij ging er zelf kapot van. Echt kapot. En dat is als man naar hoor. Dus ik kan me voorstellen dat je je pleziertjes dan ergens anders gaat zoeken. Hij is er nooit 'trots' op geweest zoals jullie allemaal leuk beweren. Hij wilde van zijn/hun levensverhaal een boek maken, een boek wat ontzettend modern is, want zeg nou zelf, als Kluun dit 10 jaar geleden had geschreven waren de rapen gaar geweest. Dan was Nederland te klein. Zijn boek geeft stof tot spreken, en dat is wat hij wilde bereiken. Blijkbaar vinden/vonden veel Nederlanders en overigens ook mensen uit andere landen het mooi, want hij heeft er inderdaad veel mee verdiend.

En oh, by the way. Ik vind dat hij goed schrijft, een soort modernere versie van Ronald Giphart.Natuurlijk is het niet goed en fijn dat hij zo vaak buiten de deur gepist heeft. Maar om nou te zeggen dat het een hufter is... Ik wed dat 99% van de mannelijke Fokkers hetzelfde zouden doen als hun vrouw terminaal ziek is, nog maar een borst heeft, een pruik draagt en fuck-ing chagrijnig is.

1 opmerking:

assepoester zei

Inderdaad Kayl. Treurig maar waar Kluun is geen grotere hufter dan de gemiddelde man. Er zijn er maar weinig die hun vrouw TOT DE DOOD HUN SCHEIDT trouw blijven.
Mooi boek. Ik denk een nog mooiere
film met Carice van Houten,

Liefs Mama