vrijdag 5 september 2008

Tussenuur

Vrijdag 5 september.

1e uur. Vrij.
2e uur. Vrij wegens uitval.
3e uur. Frans (Heel verhaal over loo leerlingen, frans gedaan, werkboek niet bij me, stil, verhaal over de Ah.)
4e uur. CKV (Gevoelens, gevoelens en gevoelens. Of is het gevoelloos, in mijn geval?)
5e uur. Nederlandse taal. (Werken, achterin, rare lerares.)
6e uur. Tussenuur. (Thuis, alleen, regelen, inpakken, stress, regen :/ )
7e uur. Econonomie. Moet ik in dit rotweer weer naar school!

Ik snap niet... Waar ze zoveel uren les vandaan halen. Dat er docenten zijn, die dit fijn werk vinden. Dat de goden over het weer het leuk vinden als het kei hard gaat regenen. Dat ik voor economie heb gekozen, en al helemaal niet dat alle loo leerlingen dat ook gedaan hebben, waardoor je aan rustig werken niet eens toekomt. Waarom ik met dit weer ga kamperen. Waarom ik vanacht onrustig sliep. Waarom mijn kat mijn beker met water om gooide en waarom die uberhaupt kwam en na 5 minuten weer wegging.

Controle hé. Dat is nogal belangrijk. Zeker qua werk, qua levenstijl en qua school. Waarom heb ik qua alledrie geen controle, waarom is het onoverzichtelijk en krijgen we in hemels naam 8 weken vakantie om daarna dírect aan de slag te gaan. Waarom is het onrustig en beginnen de leraren alles met: Jongens, jullie zitten nu in 4 havo. Tijd om volwassen te worden! Ik wil best, maar waarom doet de rest niks...

Waarom regent het?

1 opmerking:

angelo zei

Kennelijk niet je dag!