donderdag 30 juli 2009

Op een ochtend.

Ik kan met een positief gevoel zeggen dat ik gezond ben, dat ik fijne vrienden heb, dat ik tevreden ben met mezelf, dat ik een formidabele vakantie heb, dat het goed op school gaat - hoe kan het ook anders in de vakantie!-, dat ik een fenomenale familie heb, dat ik veel van mijn ouders hou, dat ik ook van P en J hou-behalve in huilbuien en stevige discussies waarin ik aan de verliezende kant ben- maar verder wel, dat ik over grootse talenten bezit, dat ik op sommige momenten intieme en prachtige dingen beleef, dat ik voel en merk dat ook ik volwassen word-en ja daar heel erg blij mee ben- en dat het vaak gezegd wordt. Dat ik hierbij ook nog eens een geweldige vriend heb.
Maar of ik gelukkig ben, dat kan ik niet zeggen.

Je kent vast en hopelijk het gevoel - anders ben ik de eenzame enige- dat je vakantie hebt en vanaf de tweede dag denkt, nog maar 29 dagen en dan moet ik weer. Dat gevoel heb ik. Constant. En nee, ontspannen helpt niet, want zeg nu zelf. Een aantal weken op een landgoed in de bossen is toch ontzettend ontspannend. En anders wel een paar filmavondjes bij een vriend. En anders wel een dagje sauna met Olief. En ánders wel een paar uurtjes op moeders verjaardag.

Maar het gaat niet weg. En altijd met vakanties ben ik de lul. Ja, het is hard gezegd, maar ook dat moet gezegd worden. Niet dat ik dat erg vind, zei Ronald Giphart, in sommige situaties is dat heel fijn! Maar dat gaat voor vrouwen natuurlijk niet op.

Nou is de keerzijde van dit verhaal dat ik elke nacht rond drie uur naar bed ga en er om een uur weer uitga. Volgens sommige niet heel bevorderend voor het ontspannen vakantie en uitrust gevoel. Waarop een ander zei dat je dan gewoon een dag niet moet slapen zodat je de volgende dag weer om een uur of 1 naar bed kan. Waarop weer een ander zei dat je ook gewoon twee dagen niet kan slapen en dan die dag om 11 uur naar bed kan. Waarop ik zei dat je ook gewoon euthanasie kon plegen. Nee grapje, dat zei ik niet. Maar ik vind hem wel heel gevat. En RG vindt ook vast dat je gevatte dingen op moet schrijven.

Daarom ga ik vanaf morgen een boekje bijhouden met elke dag een zin die over mij gaat.
Moeten jullie ook doen.

2 opmerkingen:

angelo zei

He, je writersblock is opgeheven. Elke dag een zin: schrijf elke dag een column. Veel plezier.

assepoester zei

heel herkenbaar Kayl.
En je schrijft weer erg leuk.

Liefs,

Mama