donderdag 28 februari 2008

*Alleen*

Ik wil niet alleen zijn, niet alleen op de wereld, niet alleen in mijn huis, niet alleen in mijn bed, niet alleen op school, gewoon niet alleen. Als je die eerste zin intiept op google krijg je honderden hits over koppelpraktijken en datingssites. Die tweede zin doet me denken aan een boek wat me moeder me heeft gegeven. Alleen op de wereld van Hector Malot.

Een prachtig boek, maar met een tikkeltje triestheid in zich. Vanwege de reden(en) die ik erachter zoek. Natuurlijk moet je dit soort dingen ook niet gaan schrijven als je luistert naar muziek van Genesis. Normaliter niks mis mee, maar wel de 'lovesongs'. Dan barst je als sentimenteel mens al gauw in tranen uit. Gelukkig ben ik iets steviger 'gebouwd'.

Inmiddels gaat het op tv al een uur over de verwachte film van Wilders. Opzich vind ik het een best mooie discussie. Ik hoop alleen dat Wilders dit niet wilde. Zoveel ophef en kritiek op zijn film, dat had hij kunnen verwachten toch? Kunnen bedenken, kunnen weten zelfs. Waarom ging hij dan toch door met het maken. Al maanden is zijn film negatief in het nieuws. En hij IS er nog niet eens. Met de fractievoorzitter van D66 aan tafel is het een pittige discussie aan het worden!

Maar om terug te komen op dat boek. Dat boek staat hier in Lunteren, en elke keer als ik er naar kijk, dan krijg ik een brok in m'n keel. Alleen omdat het van me mama af komt. :/

You know I love you but I just can't take this.

2 opmerkingen:

angelo zei

Daar krijg ik tranen in mijn ogen van

astrid zei

I know what you feel right now.
Ik heb hetzelfde gevoel.
Miss you van The Stones plaatst weer ff de voeten op aarde.

love,

mama