dinsdag 9 december 2008

'Drive'

Dit is wat ik me bedacht;
Wat moet je doen, als je nergens goed in bent.
Je kan niks, daarom doe je niks.
Je hebt geen zin om iets te leren.
Je hebt ook geen zin om iets te doen.
Daarom doe je niks, leer je niks. En kan je niks.

Zou dat kloppen?
Want voordat je een talent hebt, moet je daar jaren lang voor oefenen?
Of zit het in je genen, of is het een gave.
Of is het iets, wat zomaar denkt dat het jouw gaat overvallen?
Is het iets waar je je zorgen over moet maken?

De dingen die ik kon, zijn afgelopen en voorbij.
Bijvoorbeeld, neem nu paardrijden.
Mijn moeder vond dat ik heel goed kon paardrijden.
Ik vond van niet, maar toch;
Ik deed het elke week, met redelijk wat plezier.
Toen kwam er een moment waarop ik dacht,
dit is toch niet wat ik wil.
En weg was mijn plezier. En weg was mijn rijkunst.
Voor mij was het weg. Want ik had de 'drive' niet meer.
Voor mijn moeder was dat talent er nog steeds.

Wat mijn vraag is; mensen zeggen altijd dat wanneer je iets heel graag wilt, het mogelijk is.
Naar mijn mening is er maar een bepaalde mogelijkheid om dingen waar te maken.
Zowel economisch als fysiek/geestelijk.
Als je iets graag wilt, wat houd het woordje graag dan in.
Ik bedoel, ik wil graag een paard, en een hele mooie boot. Maar met een BMW cabrio 320IA2 ben ik ook tevreden.

Ik wil ook gezondheid. Of geluk. Of goede prestaties. Bovenal wil ik liefde.
Maar ik zou niet weten hoe ik liefde moet opwekken. Of hoe ik iemand verliefd kan laten worden. Want dat is wat ik heel graag zou willen.

Zou dat ooit mogelijk zijn? Wellicht met mijn allergrootste talent? Of m'n gave? Of iets wat in mijn genen zit? Of misschien toch met die 'drive'?

I still don't know. And maybe it's better if I shouldn't know.

Liefs, TamaKayl.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Tsja 'Drive'

Ik neem aan dat iedereen wel bepaalde dingen in zijn of haar leven wil. Ik zou bijvoorbeeld ook wel een mooie auto willen of een mooi huis maar de drive om dat te krijgen lijkt nergens op de drive die ik heb bij het verkrijgen van zaken zoals liefde en gezondheid.

Liefde tsja, ze zeggen wel eens hoe harder je er naar zoekt hoe minder je vind. Dus, als je veel drive naar liefde hebt, vind je het niet?


En tsja, talenten, gaves en wat niet... Dit ligt natuurlijk aan vele factoren lijkt me, het is maar net wat de structuur van je ouders hun lichaam is. Is je vader bijv. groot dan zal je ook meer talent hebben voor bepaalde dingen die weer aansluiten op groot en sterk.

Wederom met liefde is dat weer heel anders vind ik. Een talent voor liefde? Bestaat dat überhaupt? Ik bedoel.. is dat dan heel erg goed kunnen flirten of iets in die trend? Flirten vind ik zowieso iets vreemds.. Sommige mensen maken er echt een act van en dan krijgen ze een relatie met iemand die eigenlijk niet eens weet hoe ze echt zijn.

Jezelf blijven is het grootste talent dat je kan krijgen voor liefde.

Kayleigh zei

Ik snap dat de twee zaken niet op elkaar lijken. I mean, liefde en een auto is heel iets verschillends. Daar gaat het niet om. Het gaat echter wel om diezelfde drive die je wel overal voor nodig zult hebben.

De drive naar liefde is niet hetzelfde als op zoek/drang naar liefde. Maar een soort talent om iets als liefde te kunnen krijgen.

Een gave is weer veel anders dan een talent of een genen. Dus je kan niet zeggen dat er veel factoren zijn. Want je krijgt iets mee in je genen van je ouders. Maar een talent kan je misschien wel opbouwen zoals sporters dat doen.

En... een talent krijgen voor liefde? Ik vind jezelf blijven meer een onderdeel in een relatie.

Anoniem zei

Talent in liefde, ik weet het niet. Ligt dat ook niet aan de omgeving (Denk aan: Vriendenkring, werk, sport, school)? Je moet ook een hoop geluk met liefde hebben, als er echt voor iedereen een 'ware' rondloopt moet je wel heel erg veel geluk hebben :P Heel veel drive in liefde hebben betekend natuurlijk niet dat je dan sneller aan liefde komt dan iemand anders, dus is er dan wel een gave? Of is het aantrekkingskracht?

Ik geloof zelf niet in het opbouwen van een talent, dat is iets waar je genetisch gewoon goed in bent, vanaf je geboorte al. Dat is ook de reden waarom er van die families zijn die allemaal in dezelfde sport-tak zitten en nog succesvol zijn ook.

En ja, liefde stamt toch uit een succesvolle relatie of een band met een special persoon/dier/voorwerp en vast nog wel meer. Als je het over personen hebt en relaties, is hoe meer jij jezelf blijft hoe sneller je iemand zal vinden die beter bij je past. Wat weer resulteerd in een relatie die waarschijnlijk succesvoller is.

Anoniem zei

Resulteert*

Kayleigh zei

Ik geloof wel dat er voor iedereen een ware is. Net zodanig dat ik geloof in het feit dat er dus een drive voor liefde is.
Volgens mij werkt het zo: Mannen en vrouwen hebben een bepaalde geur bij/aan zich. Die geur wekt lustgevoelens op. Wanneer die geur dus erg aanwezig is, wek jij dus erge lustgevoelens op.
Ik denk dat dat ook een beetje de geur voor liefde is. Of dat er een andere geur voor liefde bestaat. Of zoiets. Damn, volgens mij ben ik te romantisch ingesteld, maar dat maakt niet uit.

Maar tuurlijk doen dan de omgevingsfactoren dan erg mee aan het feit dat jij misschien verlieft kan worden. Als jij de hele dag binnen zit. Ben ik er van overtuigd dat je véél minder snel verliefd bent dan als jij constant op school/club/sport zit.

Je mag zelf weten of je gelooft in talent opbouwen. Ik geloof er in omdat je het eeuwig ziet bij sporters. Tuurlijk ben je ergens goed in. Maar met een hoop oefenen, maak je dat gene alleen maar beter. Het spreekwoord is toch ook: Jong geleerd, oud gedaan of hoe meer je oefent hoe beter het wordt?

En bij je laatste alinea weet ik me geen raad in antwoord geven aangezien dat precies is wat ik bedoel, maar waar ik het nooit over heb gehad.
Natuurlijk moet je jezelf blijven in de liefde.
Maar dat kan ook prima wanneer je flirt? Of verliefd bent? Of wanneer je zo'n geur achterlaat?