maandag 2 maart 2009

School

Vandaag was weer de eerste schooldag na bijna anderhalve week vakantie.
Het was een zware dag, ondanks dat ik maar drie uur ging.
Daarna heb ik Spaans geleerd en Frans gemaakt, en ik moet nog gaan nadenken over Maatschappijleer.
Ik heb al een maatschappelijk probleem, namelijk de hulpverlening en dan met name Jeugdzorg. Maar nu moet ik nog 6 vragen bedenken die er een beetje toe doen om het probleem te analyseren.
En ik weet eigenlijk niet zulke goede vragen. En het cijfer is wel een beetje belangrijk, het telt niet alleen voor dit jaar, maar ook voor het eindexamen.
En dat soort cijfers krijg je eigenlijk constant. Die dan opeens meetellen voor vólgend jaar. Terwijl ik dat best stom vind, want dat is pas volgend jaar, en dan heb je een nieuw begin. Maar goed, dat maakt allemaal niet uit. Want dit zou best een leuke opdracht moeten zijn/worden. Dus ik ga er me uiterste best voor doen. Het hoeft pas 5 april ingeleverd te worden.

Wel heb ik voorderest 5 proefwerken deze week. En lijkt het een beetje op een toetsweek want ze tellen allemaal zwaar mee en ik ga donderdag naar InHolland. Terwijl ik daar al vorig jaar ben geweest. Dan lijkt het mij handiger als we andere scholen gaan bezoeken. Maar nee, we gaan weer naar InHolland. En het is niet erg, want InHolland was best wel leuk, en we gaan dit keer weer workshops doen. En dat is allemaal leuker dan school. Maar dan nog... Ik snap mijn school niet zo goed.

Verder zou ik nog steeds een 'normaal' rapport krijgen. Die krijgen we dus niet meer. En we krijgen ook geen gerectificeerde cijfers. Dus eigenlijk is school een groot drama op dit moment. Maar, ach, dat is niet het enigste drama in mijn leven.

En ze zeggen altijd maar zo; na regen komt....... zonneschijn.

1 opmerking:

angelo zei

precies: volhouden!