dinsdag 28 augustus 2007

Ik ga op vakantie en ik neem mee:

Erug veel.....
Jaa, ik ging op vakantie en ik nam veel mee.
En ik kwam met nog veel meer terug....
Hebben jullie dat ook altijd?
Je neemt een tas mee op vakantie, een redelijk grote die dan al overvol is, maar dan kom je terug met twee grote tassen!

Het was donderdag, vakantie periode zou voor ons morgen beginnen. Ik was druk bezig met schoonmaken, en neuriede een leuk liedje. Een paar minuten later boemde de bass van dat leuke liedje door de woonkamer. Of eigelijk het hele huis, misschien wel de helft van de straat. Het was vakantie, voor mij. Mijn broertje zat die dag op school, mijn vader werkte. ´Sochtends om half 8 was de telefoon gegaan, mijn oma. Met groot nieuws.

Ik was veelste vroeg wakker voor mijn doen, ik als nachtmens voor 12 uur op? Ja echt waar, het was 8 uur toen ik met mijn gezin aan het ontbijten was. Ik had al anderhalve week vankantie, en peste graag mijn broertje met het feit dat hij maar 6 weken vakantie had. Ik hoopte dat we snel konden vertrekken als zij klaar waren met hun dagelijkse plicht. Ik was in een schoonmaak bui, en had de hele keuken schoongemaakt, de kamer stofgezogen en stokbrood gehaald. Het was ruim 1 uur toen ik klaar was, nog 4 uur en we waren op weg. Mijn vriendje was online, en ik was druk aan het praten toen ik weer werd gebeld. Slecht nieuws, het ding werd vrijdag pas aangesloten.

Een paar uur later gingen we weg, vol goede moed en nieuwschierigheid. Niet wetend dat we in een file van een half uur terecht kwamen. Onze tassen waren gepakt, en de auto stond op de weg. Maar wel in een bloedhete lucht in een file! Toen we na een uur eindelijk in Lunteren aankwamen zat de stemming er weer in. We kwamen op het veld, met onze tassen over onze armen. Want we kregen de auto niet verder dan op de parkeerplaats voor de slagboom. Het weer was heerlijk en ik zag het chalet al in de verte. Het glimmende donkerblauwe dak dat schitterde in de zon. Het eveneens zo glimmende witte hout wat door de bomen te voorschijn kwam.

Ik zette mijn tas neer, begroette mijn familie, en liep naar binnen. Het geheel bestuderend, inrichtend alsof het mijn eigen eerste woonvilla was. Na een paar weken, werd dit alles steeds gewoner. Je leert er mee leven zoals ze zo mooi zeggen. Maar je leert er niet mee leven, het is nog steeds een droom. Om weer op mijn camping te staan vanouds, maar met meer luxe. Luxe die eigelijk vroeger overbodig was, een douche, ruimte, grote keuken.

Dag na dag, week na week, soms was het goed weer soms ernstig slecht, gelukkig hadden we internet, tv en kaarten! Gelukkig had ik me opa, waar ik minutenlang mee kon discusieren, praten over vooral slechte dingen of over vroeger. Gelukkig had ik me oma, die voor ons dag na dag een lekkere maaltijd schonk. Gelukkig had ik me vriendje die vaak kwam en die ik echt veel miste. Gelukkig was mijn kat mee, en was het een echte jager geworden, die 10 konijntjes heeft gepakt in de 6 weken. En gelukkig heb ik mijn moeder gezien, helaas in vreselijke omstandigheden, maar dat heeft niemand kunnen voorzien. Gelukkig was Kaatje er die me ophaalde in Lunteren, en waar ik nu momenteel ook verblijf!

Het was een geweldige tijd, en ik heb twee prachtige tassen vol met herinneringen aan de zomervakantie van 2007, de vakantie voor dat ik mijn havo ga overdoen, en goed dit keer.
Lieve mensen, welteruste, ik ga pitten, en ff lezen nog.
Dikke kuss Kayleigh aka Tamashii

8 opmerkingen:

Anoniem zei

zal ik dan maar beginnen met de aftrap? mooi geschreven kayleigh. ik hoop dat je een fijne tijd had in Lunteren.

Groetjes!!!

Kayleigh zei

Thnx thnx Mitchell :):) We spreken elkaar nog via msn! kusss

PaulFW zei

Je vriendje heb je anders nog steeds hoor. ;) Ik weet dat je het harstikke leuk gehad hebt in Lunteren, en eigenlijk jammer dat het weer voorbij is want ik vond het 'r ook errug gezellig. Maar ik zoek je gewoon weer elders op. En jij bent ook altijd welkom, dat weet je :)

Liefs van je vriendje

angelo zei

Kayl,

Koester mooie herinneringen!

Anoniem zei

chaletje met toebehoren kopen?

Anoniem zei

Zou er toch nog over denken om een boek te gaan schrijven, moet lukken? Maarja, zomervakantie voorbij en de 4e weer naar school voor het 4e jaar, hoe toepasselijk. Jij dacht ik de 3e? Maarja als je je havo maar haalt toch^^ Ke iemand die een jaar en 2 niveaus achteruit is gegaan en dingen zei zoals: Ik geloof echt niet dat papier van de papierboom komt hoor! :O .... Dus het kan veeel en veeeeeel erger +_+

Anoniem zei

Die mensen uit het vorige bericht noemt men bimbo's. Ze komen vooral voor op de wc's n hvo. Ook wel bekend als BrEeZaH Snollen.

Anoniem zei

Leuk verhaal, leuk geschreven!

XXX

Moon