zaterdag 1 december 2007

Hopeloze ingevingen.

Ik ben misschien nogal wispelturig.
Ik ben misschien nogal hopeloos.
Ik ben misschien nogal jaloers.
Ik ben misschien nogal ontoerekeningsvatbaar,
wanneer ik ben zoals ik nu ben...


Net vroeg iemand mij om een gedicht te maken, maar weet u, ik kan helemaal niet dichten. Totaal niet! Toen ik een paar jaar geleden in Frankrijk was, en tijd teveel had, en nog impulsief en naief was, maar ook wel weer schattig. Toen ik nog een kleine lieve en onschuldige Kayleigh was dus. Ja, toen heb ik wel gedichten gemaakt. Zo in de trant van:
Mijn papa en mama,
samen een maar toch eigelijk twee.

Mijn papa en mama,
samen kijkend naar de zee.

Zoiets dus. Ja, toen was ik nog hopelozer, damn ik had niet verwacht dat dat kon.
Waarom, weet ik niet wat ik met me leven wil, wat ik later wil, of ik uberhaupt wat wil,
Whatever.


Ik had vanmiddag zo'n ingeving van, ja de dood is toch eigenlijk een raar iets.
Dat je gewoon dadelijk oud bent, en daar denk ik dus nu al over na, terwijl ik nu nog jong ben. Althans, dat is dan ook weer niet waar he, want ik ben al oud eigenlijk. Ik bedoel de jaren tot en met tien heb ik gehad. Mijn pa zegt net, ja gaan jullie je schoen zetten. Mijn broertje en ik zeggen er niks op. Je schoen zetten, ja dat deed je toen je 5 was, en 6 enzo. Maar niet als je al de twee getallen bent gepasseerd.


Vertrouwen is ook zo'n raar iets. Ik bedoel wanneer vertrouw je iemand nou echt, in mijn geval vertrouw ik niemand echt. Althans, niet snel, en zeker niet veel. Mijn kat bijvoorbeeld, die vertrouw ik ook niet, want mijn kat die verlaat ook gewoon mijn schoot voor eten. En een ex vertrouw je ook niet, terwijl het eerst je partner was. Je partner, waar je eerst lief en leed mee deelde. Die vertrouw ik soms zelfs niet helemaal. En je kan wel zo mooi als vrienden uit elkaar gaan, maar dat gaat nooit lang goed. Het word een soort strijd dan, van wie maakt de ander het eerst jaloers. En daar heb ik nou zo'n pest hekel aan hé.

En verder kijk ik nu de hele tijd drastisch naar mijn telefoon. Kan je drastisch naar je telefoon kijken, vast wel. En heb ik hele boeiende gesprekken op msn over vertrouwen, seks en andere vertrouwende onderwerpen. *zucht* ik niet meer snappen.

1 opmerking:

angelo zei

Filosoofje, mooi maar moeiljk te lezen (de kleur)