woensdag 28 november 2007

*Stakend of...*

Ik schrijf dit stuk terwijl ik luister naar het prachtige verhaal van meneer van Driel. Hij praat over censuur en zijn vakantieverhalen in Mekka? Er zit vast een link tussen, maar ik heb niet echt goed opgelet. Het is namelijk zo dat we net te horen hebben gekregen dat we vrijdag best mogen staken. Staken ja, op vrijdag, terwijl we les hebben. Maar er zit een staartje aan hoor. We mogen alleen staken als we ons aanmelden op school als formele staker!

Dus, ik zit te twijfelen. Zal ik staken vrijdag of niet. Ik bedoel, waarom zou ik staken. Ik heb maandag gestaakt, en ik heb er eigenlijk een beetje spijt van. Als je op het nieuws kijkt zie je de meest 'rare' mensen voorbij komen. Er wordt van geweld, vernielingen en arrestaties gesproken. Toen ik maandag thuis kwam vond ik het nog best leuk, totdat iemand tegen mij zei: 'Ben je trots op het feit dat je bij die mensen hoort die staken.'

Ja, wat moet ik daar nou op zeggen! Ik ben heus niet trots op mezelf dat ik met mensen heb gelopen die niet eens het verschil weten tussen het ministerie van onderwijs en de tweede kamer. Of mensen die eieren hebben gegooid en de politie hebben uitgescholden. En ik ben ook niet trots op het feit dat ik misschien stakend op foto´s op internet ben te zien. Maar ik ben wel trots op mezelf dat ik me stem heb laten zien. Dat ik niet gewoon weer braaf in de lesbanken ben gaan zitten en heb gezegd, het gaat wel weer voorbij.


En nou staat er dus op de site, dat je via officiele spelregels moet staken:
1. Melden tussen 8 en half 10 bij het 'registratieloket'.
2. Daadwerkelijk naar Amsterdam gaan, of op school blijven.
3. Als je op school blijft, dan in de kantine gaan zitten, en niemand storen.
4. Als je geen staker bent, gewoon naar de lessen volgens het rooster.


Het lijkt wel alsof onze school het aanspoort. Onze rector zei tijdens Biologie: 'Jullie mogen staken, het hoeft niet natuurlijk.' Dus Gideon zijn plan was om om half 9 ons te melden, en dan in de kantine te blijven. Nou dat lijkt me een uitstekend plan, want om nou helemaal naar Amsterdam te gaan vind ik echt belachelijk. Dan ben je en 40 euro aan tram/trein kosten kwijt, en ik moet smiddags ook nog werken!

En dan de Hema hé, het is dat ik er niks mee bereik als ik daar alleen ga staken, maar anders. Ze hebben me ingepland voor volgende week zaterdag(de hélé dag) en zondag. Het is heel leuk dat ik daar geld mee verdien. Maar even serieus, ik zit elke werkdag van half 9 tot half 4 op school behalve vrijdag. En dan moet ik daarna ook nog eens gaan werken. En dan heb je dus eindelijk weekend, tijd voor je zelf enzo. En dan vinden ze het daar logisch om *mijn* vrije tijd af te pakken. En dat voor 2,60 per uur.

Dus dit weekend is voorlopig mijn enige vrije weekend. En dan zijn mijn opa en oma ook nog verdwenen naar Lunteren. Dat is toch oneerlijk?! Ik zit hier hardwerkend, moe en zielig achter de pc. Terwijl zij in Lunteren zitten. Ja, ik weet het al. Ik staak. Voor de rest van mijn leven.

Dream on my girl......

4 opmerkingen:

G Corner zei

hahaha staken voor de rest van je leven, dan eindig je net als Lisa...=P

Kayleigh zei

Misschien is ze echt wel dood :/ *doet poging tot serieus kijken*


Misschien ligt ze ergens in de bosjes, of in het kanaal, te liggen, dood, en verscheurd, en ja eng... :\

G Corner zei

Ja, misschien hebben door aliens geprogrammeerde pubers tussen de 15en de 18 dr wel verkracht nadat ze vet stronken waren, drie rondjes gelopen te hebben in noord-holland en natuurlijk 27x de cd van The Spice Girls gedraaid.

ja of ze zit thuis=P

angelo zei

Geniet dan maar van dat weekend en je hebt gelijk: een kaartje naar A'dam is wel erg duur. Staken doe je voor een doel, niet om rotzooi te trappen.