zondag 18 november 2007

Slecht nieuws

Stel je voor, je leven is perfect. Je weet niet wat er bij zou moeten komen, je weet ook niet of je wat kwijt wilt. Het gaat allemaal zoals jij wilt. Je hebt een vriend/man, wie weet wel kinderen. Een leuk huisje, met een tuintje, of een groot balkonnetje. Je hebt een goede band met je familie, en fijne vrienden. Je kunt goed met je partner praten, en je hebt zelfs een goed seksleven. So, what's the fucking point... Nou, op een dag kom je thuis van een leuke werkdag, je kust je partner uitgebreidt en hij lijkt afwezig. Je vraagt wat er is, en opeens, veranderd heel je leven.

Slecht nieuws is een ramp voor deze samenleving. Slecht nieuws dat kan gewoon niet door de beugel. Maar, kan je door slecht nieuws nog gelukkig zijn? Want iedereen wil gelukkig zijn. Ik kan me voorstellen dat mijn moeder gelukkig wil zijn, zonder drank, en met de kinderen. Of juist andersom, want dat weet ik helemaal niet hé. Ik kan niet in mijn moeder kijken. Ik zou dat wel willen hoor, want dat lijkt me nou juist reuze interessant. Maar dit gaat natuurlijk weer nergens over. Het spijt me echt mensen, ik krijg vandaag niks uit me mouw geschudt.

Ik heb gewoon behoefte om te schrijven, het zal wel komen door de liedjes die ik luister. Allemaal van die vage liefdes liedjes, of van die deprimenterende (is dat een woord?) liedjes. En dat terwijl het nog niet eens winter is. Want ja, met de winter word iedereen depressief. Logisch trouwens, de zon is veel beter. En dan hebben we in de zomer niet eens veel zon gehad! En toch ben ik nu gelukkig vrolijk hoor. Of eigelijk vrolijk gelukkig zelfs. Zou dat ook komen door die liedjes? Nee, je kan niet alleen door liedjes gelukkig worden.


Maar gisteravond was wel stoer. Je weet wel, zo'n avond waar je eens een keer geen virtueel sociaal contact heb, maar gewoon in het echt. Nee, ik heb niks tegen chatten hoor! Sterker nog, ik ben/was er verslaafd aan. Net zo als aan vietcong, waar ik gister mijn vader heb verslagen. Vietcong, wat ik echt het uberspel vind, maar vele mensen vinden het een rot spel, waar je niet eens over liggende bomen kan springen. (Wat wel kan overigens.)

Ik dwaal af, gister gingen we naar Lindsay, met nog een paar mensen en daar was iemand al dronken en wel aangekomen. Wat wel grappig was trouwens, maar dat terzijde. We zagen ook nog enge lichten in de lucht en gingen naar buiten! Nou, zo ver zijn we niet gelopen, want het bleek van het Malieveld af te komen. Je zag die stralen echt helemaal daar van daan komen. Aangezien we net een enge film hadden gezien, was het erg eng buiten. En Laura viel ook nog eens 8 keer ofzo. xD En ook dronk ik Tia Maria, wat ik niemand aanraadt, want dat is me nou toch vies! Het smaakt naar koffie. En hoewel ik koffie heel sexcii vind, vind ik het niet lekker.


En jongens hé, ja wat heb je eraan. Niks joh! Alhoewel, Marianne Fredriksson had een boek: Als vrouwen wijs waren. Moeten we daaruit concluderen dat mannen wel wijs zijn? Want mannen komen soms echt van een of andere gekke planeet. Gisteravond gingen Laura en ik terug. Wij roepen naar die gekke jongens, en zij draaien om, er komt nog rook uit hun mond van een sigaret die ze lichtjes in hun hand houden. Maar wij waren al verder gefietst. Toch waren het gekke jongens, of misschien heel normaal. Want wat is gek en wat is normaal.

En ja toen kwam ik thuis, weer gauw achter de computer natuurlijk. Want zoals ik al zei, ik ben verslaafd. Niet alleen aan chatten of vcen ofzo, wel aan meer, maar dat weten sommige mensen wel. Enne, ja achter die computer, daar zit ik nu eigelijk nog steeds. Alhoewel, ik ben natuurlijk wel naar bed gegaan. Even. En ik heb even gelezen in het boek: Het verotte leven van Floortje Bloem. Dat is toch zo'n mooi boek hé. Het gaat voornamelijk over thuisproblemen, drugs, opvangtehuizen en prostitie.


Ja, daar kan ik me echt helemaal in verdiepen. Zo'n mooi boek, en dan na 2 uur ofzo, slapen. En dan de volgende dag rustig om half 4 wakker worden. Niet dat dat vandaag gebeurd was, want mijn pa riep mij natuurlijk. En weet u waarom mijn pa mij riep, omdat ik wakker moest worden natuurlijk. Maar volgens hem lag er nog een sauceizen broodje op het bord. Dus ik rennen, nee hoor dat viel wel mee, maar ik dacht, dat is wel lekker. En NEE! Er lag dus gewoon niks meer.

Ja, dat vind ik nou belachelijk. Belachelijk en slecht nieuws. En daar ga ik nú mijn broertje op aanspreken, die op dit moment het nodig vind om mijn computer uit mijn kamer te halen en te slopen. Ach, ik krijg toch de laptop he pap! Maar ondanks al dit slechte nieuws, blijf ik gelukkig vrolijk of vrolijk gelukkig.

Wat u wilt.

3 opmerkingen:

angelo zei

Geen inspiratie? Het lukt toch aardig! Ik zou ook wel eens in de hersenpan van een ander willen kijken. Let je op de deetjes en teetjes?

PaulFW zei

Het woord dat je zocht is trouwens deprimerend. ;)

En wie zegt dat je in vc niet eens normaal over een omgevallen boom kan springen?

Kusje

astrid zei

Is dat in VC nou een bom of een boom.
Gelukkig zit ik niet in het gamen.
Gedver. Maar ik vond je tekst wel deprimerend ja.
Goed, verder weet iedereen nu dat je moeder aan de drank zit en wil je echt in mijn hersenpan kijken. Ik zou zeggen kom eens langs. Ik mis je.
Mama