maandag 6 oktober 2008

Opa's kastje.


Gisteren was het weer zover. Zondag, de familiedag. Zowel bij mijn ene als andere opa en oma. En daar ging ik dan ook heen. Opa en oma B! Toen ik 'smiddags het raam uitkeek goot het als een vergiet waar net iets in gewassen is! Dus ik belde fam B op en zei: 'Het gaat er niet van komen, het giet als een gek!' Waarop Opa B zei dat hij mij wel kon ophalen. Dat was natuurlijk fantastisch en ik zei dan ook ja. Kwart over drie werd het. Verheugd keek ik er naar uit.

Toen het eenmaal half 4 was (Opa's zijn altijd te laat!) gingen we naar Fam B hun huis. En dat was gezellig, want Oom en Tante B waren er al met kleine B. Kleine B was inmiddels al helemaal niet zo klein meer maar echt een schatje van een kleuter/peuter. Maar Kleine B vond mij helaas iets minder schattig en ging telkens wegschuilen bij zijn moeder. Tot hij op een gegeven moment de verkeerde inschatting maakte en mijn schoot vast pakte. Toen hij om hoog keek schrok hij zich dood!

Al met al was het vreselijk gezellig. Ik heb er ook goulash gegeten. En dat was heerlijk want Oma B kan goed koken. En daarna aten we ijs. En daarna ging ik weer naar huis. Toen ik huiswerk ging maken :p
Maar meestal is opa degene die opstaat en drinken gaat maken en dan het beroemde kastje opendoet. Het beroemde kastje zit in een enorm grote ?houten? kast die 1/6 van de kamer in bezit neemt. Maar al met al een mooie kast, voordat wat er achter die twee deurtjes zit.
'
Vorige week toen mijn vriend J, mijn broertje B en ik gingen deed Opa B het kastje open en kwam er allemaal lekkers op tafel! Waaronder marsepein!
Dat was nog eens fijn en leuk, en dat vond broertje B ook. Want binnen no time was het schaaltje leeg en kwam opa B met nog een bak met chips. Toen we thuis kwamen zaten we propvol. Maar dat maakt niet uit. Want we benoemen zondag nu als opa-en-oma-dag! Dus de volgende dag sporten we alles er weer af. ^^

AmitiƩs!~
Madame K.

1 opmerking:

angelo zei

Leuk, ik dacht al dat na Kitty de ispiratie op was.