zaterdag 16 juni 2007

Gevolg...


Hey allemaal! :)

Vorige keer zei ik geloof ik iets over mijn avonturen op Lunteren. En daar zou ik in de volgende column verder over vertellen, nouja bij deze. :)

Ik weet niet meer waardoor het kwam, maar ik begon me te vervelen op de camping. Dus ik besloot om rond de camping te gaan kijken, en ik heb een paar dagen op een echte manege, hengstenstal rondgehangen. Maar toen ik het zat werd, ging ik verder en zag ik een mooi paard staat iets verderop. Het stond in de stal, en ik was dicht bij het hek, toen er ineens een mevrouw (Mevrouw Bon) (waar we nog steeds de leeftijd niet van weten he oma ;)) uitkwam, en aan mij vroeg ik kwam om het paard te borstelen.

Ik dacht een paar seconden na, en zei toen maar eh ja. Ik mocht binnenkomen, en het paard dat Falada heette verzorgen. Falada, was zelfs na de manege waar ik op had gezeten het mooiste paard wat ik ooit gezien had. Groot, 1.90 schofthoogte, merrie + twenter. Cremebruin achtig, met zwartbruine manen. En Falada kon NIET luisteren, merkte ik na een paar dagen.
Ik mocht na een paar dagen op Falada rijden, met les van Mevrouw Bon. En na een week of 2 helemaal alleen, ik deed vanalles met Falada, viertakt, draf, galop, springen. Falada kon geweldig springen :D

Maar goed, ik wijk af van mijn verhaal. Heel mijn familie kwam naar Mevrouw Bon toe, aangezien ze altijd het schattige huisje al benijd hadden. Eva was er een keer en ik was aan het rijden, toen er een vrachtwagen aan kwam. Falada schrok en steigerde. En dat was de first time dat ik bleef zitten op een paard dat steigerde.

Mevrouw Bon had ook andere leuke dieren, kippen, vogels, een hond, lama's!! Het was echt een dierentuin, en heel gezellig. Ik heb er 2 jaar een geweldige zomer gehad, en we hebben elkaar brieven geschreven met kerst. Maar het was te mooi om waar te zijn....
Toen ik in Landal Greenparks zat in Hoenderloo werd ik gebeld op me mobiel. Mevrouw Bon. Ze was kort maar krachtig. Ze ging verhuizen. Haar boerderijtje is door goede vrienden van haar gekocht. En het is omgebouwd zoals camping de schelenberg dat is
Zoals Mevrouw Bon zou zeggen: De kale berg.

6 opmerkingen:

PaulFW zei

Is dat die manege die jij me toen aangewezen hebt? Leuk om te lezen, leuk verhaaltje ;)

Kayleigh zei

Neehh, dat is De nieuwe heuvel. Dat is echt een manege. En ik reed gewoon op eigen bezit van die mevrouw zeg maar. :s:p

angelo zei

het blijft leuk, gewoon doorgaan met schrijven!

astrid zei

hai Kayl,

Haha, ik lig onder tafel. Geweldig.
Wat is het toch leuk om herinneringen
op te halen en vooral ook erover te schrijven. Tjs dat mevrouw Bon een beetje streng was dat hebben Rene en ik ook mee gemaakt. Weet je nog dat Rene de Laurierbomen moest snoeien en de takken aan de Alpacaatjes (Lama's) moest geven.
Oja Koos (Tappie, of Ge voor intimi) vond je site geweldig.
Liefs, Mama

Kayleigh zei

yaaay :D

mooi, maar laat Tappie hier dan ook schrijven. Is alleen maar leuk, meer commentaar enzo op mijn blog. :D

En ja, ze was zeker streng. Heb jij nou eigelijk ook op dat paard gezeten? Ik dacht dat ik een foto van jou zag.

kuss

Anoniem zei

big fun, leuke blogspot heb jij....
Nooooooit geweten dat jij zo'n verhaaltjes zou schrijven.

Ik lees graag meer.

Groetjes aan mevrouw Bon(bonnetje)

Van Freddie