zaterdag 30 juni 2007

Conter Fleurette

Conter Fleurette betekend spreken in bloemetjes, dit lieftallige zinnetje is bedacht door de Fransen. Wat frappant is, want flirten/sjansen kunnen de Fransen helemaal niet goed.

Maar de gast die in Big love speelt wel. Dit is een nieuwe serie als het zelfde soort programma als Grey's Anatomy en SATC, sex and the city. Dat was trouwens een geweldig programma...
Maar Big love dus, een serie waarin een man drie vrouwen tot zijn dispositie heeft. Bill Henrickson, de man om wie het allemaal draait, is een ware polygamist. Een watte? Jep een polygamist. Ik moest het woordje ook voor de eerste keer opzoeken en knippen en plakken.
Van Dale zegt over het woordje polygamie

po·ly·ga·mie (de ~ (v.))
1 samenleving van een mens of dier met meer dan één partner


Het zou je maar gebeuren. Je komt op een dag thuis van je werk, je had al niet zo'n goede dag. (iets met vervelende collega's en een irritante baas) En dan vertelt je vriend/man je leukweg dat hij nog een vrouw heeft sinds vandaag. Waarschijnlijk zou de relatie dan onmiddelijk uitgaan, maar bij polygamisten dus niet. Die hebben meerdere relaties. Seksueel of niet. Ja ook seksueel, dat zou toch vreselijk zijn, als je partner, het met meerdere vrouwen doet, waarvan hij ook nog eens houdt?

En dan komen we ook nog eens terug op wat mijn grootvader bij de vorige column had gepost, over mijn wansmaak van tv programma's. Mijn grootvader, kijkt altijd buitenhof, nova, en dat soort programma's. Hij heeft gewoon te weinig fantasie! (he Remco ;)) Dat komt omdat we (mijn broertje en ik) op een goede dag, bij mijn opa en oma in de caravan zaten. En we dachten, kom we kijken eens een programma met leedvermaak erin. Het ultieme leedvermaak programma: Jackass!

Nou lieve kindertjes, toen konden jullie begrijpen dat mijn grootvader zo boos werd na een tijdje kijken, en toen hij iemand zag masturberen was de maat vol! De tv floepte uit! Mijn broertje en ik in hevig protest natuurlijk. Maar helaas, mijn grootmoeder vond dat mijn grootvader gelijk had, en de tv bleef uit.

Dit was de dag waarop mijn grootvader verklaarde dat wij een wansmaak hadden en dat we meer moesten lezen...

Een paar weken later, op mijn neef zijn verjaardag begonnen we een discussie, en ik had een paar goede argumenten waarom we dat wel mochten kijken, of waarom we andere programma's mochten kijken. Maar mijn grootvader zei dat we in de chalet geen Veronica meer mochten kijken : Ik protesteerde wederom erg fel. En beargumenteerde dat. Maar nee hoor, mijn grootvader bleef bij zijn besluit.

Dit was de dag waarop ik wist dat ik nooit een discussie van mijn grootvader zou winnen....

Maar toch, hou ik heel veel van mijn Grootvader, aangezien hij altijd interessante verhalen vertelt, veel van de geschiedenis kent en veel trakteert :P (grapje!) En natuurlijk ook van mijn Grootmoeder hoor!

Liefs kayl!

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Arme jij :| hoe durven ze:O geen jackass:O Naja! ik ben geschokt. Herken trouwens wel een beetje van Julien in het eerste deel van je verhaal :D Toeval? Gheghe.

Linn

Anoniem zei

ha ha zal wel een vast iets zijn van grootvaders en grootmoeders dat je geen tv mag kijken, ik mag nog net patience spelen op de pc. succes met je blog.

Anoniem zei

Hey hey,

Zo en jij mag dus niet meer kijken... Dat worden veel minder vakanties bij je opa en oma zeg, nu maar thuis blijven kijken dan. En eigenlijk zijn we allemaal heel nieuwsgierig naar die goede argumenten van jou.

mistery_woman zei

Big Love ken ik niet maar hoe zou je erover denken als niet jouw man 3 vrouwen had maar jij 3 mannen? bv één voor de huishoudelijke taken'één voor goede diepzinnige gesprekken en één voor.... (durf dit niet te typen want misschien leest je grootvader het, grinnn).
Ben het trouwens helemaal met hem eens dat naar Jackass kijken niet voor alle jongeren gezond is, maar het blijft leuk om die luitjes al die pijnlijke en smerige dingen te zien doen (sorry opa)
xxx Karin

Kayleigh zei

hihi Paul kan alledrie wel (denk ik) :P kusssssss

Ow en die argumenten zijn zo goed, dat ik geen argumenten nodig heb om te beargumenteren dat ze goed zijn :p

tja...... zei

tjaa....Jackass...alleen de naam al... maar Kayleigh, ik moet zeggen.. ga zo door met schrijven ( en niet met dat soort programma's bekijken)
Leuke blog! :)

mistery_woman zei

Paul(us) dat moet toch heerlijk zijn om te lezen, zo zoet!
Be happy together
xxx the flying witch (niet in de storm)

angelo zei

Kayl,

Complimenten, zou ook door mama geschreven kunne zijn. en je leert toch een hoop op school!

astrid zei

He Kayl,

Nou je bent wel op dreef met schrijven zeg. Ik heb het ene net gelezen of de volgende staat alweer in de steigers.
Whaha Jaja die opa Puck. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vind dat ie wel gelijk heeft. Die programma's zijn wel erg ordi. Maar goed, dat is allemaal niet erg. Als je dat weet.
Ga zo door schat.
Liefs,

mama

Anoniem zei

The Hefner,

Jaja, hier dan eindelijk weer eens mn reactie :P:P

k weet hoe j opa is en k zie al helemaal voor me, hoe dat in de caravan is gegaan,

ik vind het trouwens ook wel knap hoe j van een onderwerp als polygamie op je opa komt xDxDxD

maare leuwk blog,

zo weer genoeg commentaar gegeven??

Remco

Kayleigh zei

hahahaha, dankjewel allemaal :D

Grootvader heeft soms wel gelijk ja, maar lang niet altijd (a)

Enne Remco, jij was erbij he :P Ik weet het, ik schaam me diep :P


Liefs
kayl

PaulFW zei

Wat vreselijk onrechtvaardig van ze. Maar wat die wansmaak van jou betreft, ze hebben wel een héél klein beetje gelijk. Van je vriendje moet je het hebben he? :p

Kusss

Anoniem zei

Jahoor hele grote verslag over Big Love zoals je zij, kleintje...

Anoniem zei

Hey Marc en Lindsay wat zijn jullie weer aardig
(nog altijd hetzelfde gevoel als een botte bijl en tact lvl staat ook nog op 1.