dinsdag 5 juni 2007

Lunteren!!

Heejj!

En weer een nieuw berichtje, dit keer speciaal voor mijn opa en oma, die me vandaag heel goed opgevangen hebben toen ik me niet lekker voelde. Vandaag heeft Tsjerk weer met Topparken gebeld. En weer komt de chalet een paar weken later. Het is echt niet te geloven!! Maar ach, er staat nu ook een caravan die er volgens mij al 30 jaar staat. Dus die kan ook nog wel even mee, mits het dak niet verder gaat lekken, het niet onder de nul graden wordt en er geen gezinsuitbreiding komt!

Maar goed, ik zal nu maar even uitleggen wat Lunteren allemaal voor mij betekend aangezien ik het er nog wel veel vaker over zal hebben.
Ten eerste sta ik er al vanaf mijn geboorte, wat al onwijs lang is! We hebben er met ons eigen gezinnetje een caravan gehad, en als je nu naar onze aanstaande chalet kijkt, begrijp je waarom die er niet meer is. ;)

(Voor de mensen die dat niet weten, de eerste caravan was ongeveer 2,5 bij 7 meter. En onze chalet is 4 bij 11 meter.)

We sliepen vroeger ook wel regelmatig bij opa en oma in de caravan, toen ze nog twee kooien hadden, waar nu de wc zit. We hebben ook nog een hele tijd in tenten geslapen. Wat ook super was trouwens. En ik heb ook wel eens in andersmans caravan gelogeerd. Toen we ons eigen caravanetje kregen, was onze plek, de grootste plek van de hele camping, waar Tsjerk en andere kleinkinderen een !echte! hut gebouwd hadden. We hebben er ook nog een tijdje een bos efteling van gemaakt. We hadden zo'n fantasie toen. ;)

We hadden ook leuke buren, die inmiddels weg zijn, en waarvan er een is overleden. Met die buren ben ik ook wel eens naar het grote speelgoed museum geweest. Toen zaten we nog midden in het bos, en inmiddels is het park alweer twee keer overgenomen. En de laatste keer wel door Topparken Continental. Topparken besloot om het eens grondig te gaan veranderen, en heeft er een heel park van gemaakt, en is van plan om het nog parkeriger te maken. Dit onder zwaar commentaar van de 'burgers' die op de vroegere camping nu landgoed staan.

Ten tweede, staat er veel familie, is het een prettige sfeer, en zijn er veel jongeren. Als ik het over Lunteren heb, heb ik het ook wel over mijn tweede huis. Ik ben er zo'n 1/4 van het jaar, en de hele zomervakantie. Er is een groot zwembad, een tennisbaan (die overigens vreselijk duur is :o ) en een heel groot bos. Het Gelders landschap noemen ze dat geloof ik ook wel. En er zijn een paar plekken, die de mooiste van de aarde genoemd kunnen worden.

En een paar jaar geleden besloot ik ook om eens rond het park te gaan kijken. En ben toen afgestapt op een heel leuk klein huisje met een paard. Hier vertel ik in me volgende verhaal meer over.

Ik hoop er dan ook nog best lang te staan, en als die chalet een beetje opschiet, zijn we ook nog wat luxe rijker. En ik hoop al helemaal voor Jopie, Puck en Tsjerk dat de chalet heel snel opschiet, zodat jullie er lekker van kunnen genieten, en eerst werken natuurlijk!!! (a)

Grtzzz kayl!

8 opmerkingen:

PaulFW zei

En Lunteren ís natuurlijk ook geweldig! En heel mooi :) Leuk om eens te lezen wat het voor jou betekent, het meeste wist ik al maar toch, leuk :)

astrid zei

Ja Lunteren is idd een van de mooiste plekken op aarde. Ik weet hoeveel het voor je betekent. De eerste keer dat je er kwam, was je 6 weken oud en gingen Tsjerk en ik met de trein, jij in de draagzak. Dat is 15 jaar geleden. Onvoorstelbaar.
Ik hoop dat je er nog heel veel mooie herinneringen bij krijgt!
Liefs,

mama

Kayleigh zei

Thnxx :))

kusss

angelo zei

Kayl, schrijf maar lekker door. Van paarden meisje naar groentemeisje naar.....

angelo zei

trouwens je oude weblog is er ook nog?

Kayleigh zei

hehe Ronald, maar dat is gewoon 'te' lang geleden... :p

Anoniem zei

Wel leuke blog kay.
jE ZEURT AAN MIJN KOP VOOR DIT DING DUS HIJ IS ER.:p
nne joh ik hoop dat je volgend jaar betere cijfers haalt gha je missen

Kayleigh zei

Hee man, ik jou ook :)
Veel plezier!
Kus