vrijdag 1 juni 2007

Groentemeisje vertelt :p

Ola!

Nou jullie wilden een nieuwe column. So here it is. Ik zal eerst maar eens de titel verklaren. Los van het feit dat ola in een of ander land ook wel hallo betekend, is het ook over 5 weken vakantie. Zoals jullie allemaal vast wel weten is Ola ook een bekend ijsjesmerk. Met als belangrijk detail uit de ijsjes, de Magnum! Behalve dat er een halve kilo gewicht aan calorieën in die ijsjes zitten zijn ze ook enorm lekker.

Jullie weten allemaal dat ik Zaterdag bij de groenteboer werk. En nou zei mijn ‘lieve’ baas gelijk de eerste keer dat ik maar 3 weken vakantie per jaar krijg. Ik zei netjes; ja dat snap ik. Terwijl in mijn hoofd het zinnetje dreunde: Voor de zomervakantie stop ik met werken. MAAR 3 weken vakantie per jaar. Aangezien ik alleen in de zomervakantie al minimaal 6 weken op de camping ben en al de kleine vakanties er dan ook nog bij komen komt dat dus zo ongeveer uit op 4 maanden per jaar. Vanzelfsprekend is het dat ik dit niet bij mijn baas ga uit leggen, aangezien de kans zo’n 99 % is dat hij nee zegt. In ieder geval mijn titel slaat dus ook op Lunteren, hier verkopen ze namelijk ook ola ijsjes. Voor de belachelijke prijs van 2.50 per ijsje, terwijl je een doos van 4 stuks bij de ‘Supercoop’ voor 1.80 koopt :s

Nieuw verhaal: De Supercoop... De supermarkt van het dorpje Lunteren. Wat eerst de C1000 was is nu de Supercoop. Nou over de naam zullen we het maar al te lang hebben, die slaat toch nergens op. Ten eerste is de winkel niet super. En als dat laatste voor goedcoop staat hebben ze het al helemaal mis! Coöperatief issie trouwens wel! Al die puisterige net 16 jarige meisjes en jongens staan daar gezellig kleppend met muziek in hun oren de vakken bij te vullen. Als dat geen samenwerking is!? Kijk, IK ben al gepromoveerd. Ik heb niet eens in een supermarkt gewerkt, ik begin gelijk hoog. Ik verkoop! En wat? Aardbeien, meloenen, sinaasappels, frambozen, nog net geen asperges! En dan sta ik urenlang in de kou, aardbeitjes aan mensen te promoten, en aan het eind van de middag, wanneer ik dus gewoon nog 3 uur moet, dan hameren ze erop dat ik moet blijven lachen. En als er dan een klant komt hè! Die vraagt of ze lekker zijn, dan moet ik antwoorden met: Ja mevrouw dat zijn ze zeker, proeft u maar. En als er dan iemand komt die zegt dat ze wat aan de dure kant zijn, moet ik ook nog gaan zeggen: Dat klopt meneer, maar u krijgt er goede spullen voor hoor! En het is een vriendenprijsje! En dat terwijl die klote aardbeitjes wel 4 euro voor 2 bakjes kosten... En dat ook nog op kortingsdagen! Zeg nou zelf, vind u niet dat ik het heel goed doe? *dikke knipoog*

Ik ga dus gewoon in de zomervakantie minimaal 6 weken naar Lunteren, zoals ik altijd heb gedaan. En waar nu deze zomervakantie hopelijk ons 'tweede huis' komt te staan. Ons tweede huis is een huis op wielen. Maar hij zou er twee maanden geleden al moeten staan. En nu staat ie er nog niet. Ik hoop voor iedereen, en vooral voor Opa en oma van Lieshout aangezien die het echt echt echt verdiend hebben om na dertig jaar een andere caravan/chalet te krijgen ;)

(btw, deze column is iets veranderd om herhaling te voorkomen)

Veel liefs en knuf
Kayl

5 opmerkingen:

PaulFW zei

Je bent vast een top groenteverkoopster, dat kan niet anders! Maar tis belachelijk dat je zo weinig vakantie krijgt, zelfs ik had meer vakantie bij de Appie heijn.

astrid zei

Hai Kayl,

wat leuk dat je nou een "echte"" blogspot hebt. Ziet er goed uit. (IK vond Place about everything ook leuk hoor!).
Ik hoop dat je veel schrijft!
Veel plezier met wandelen .
Oja, als je met stokken loopt ben je sneller door het parcours!!!!!

liefs,

mama

repelsteeltje zei

De site ziet er goed uit Kayl.

Doe nog een euro extra op de prijs van die aardbeien, gewoon blijven lachen dan verkoop je ze toch wel.
Ik breng je op hele verkeerde ideeën!

Succes,

Kayleigh zei

Thnx lief vriendje
Thnx mam
Thnx Rene ;)

Anoniem zei

Yeah :) Een echte blog! Gefeliciteerd!

Liefs, dat meisjeat jou nog stééds moet pben... Ja kweet shame on me.