maandag 28 april 2008

Hyves + medemens

Ik heb een hekel aan mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, mensen die zeggen dat je ergens te jong voor bent, of dat je er helemaal niet over nagedacht hebt, of dat je gewoon aan de drank en drugs zit en er daarom te makkelijk over praat. Ik heb ook een hekel aan mensen die overtuigend in god geloven. En dat vervolgens aan jou vertellen, en het jou opdringen. En als je zegt dat je er geen behoefte aan heb, dat die dezelfde mensen zo ongelovelijk boos worden, of je de rest van het jaar negeren. Ik heb ook een hekel aan mensen die je negeren. Want negeren slaat nergens op. Mensen negeren is eigenlijk het ergste wat je kan doen. Eigenlijk heb ik aan best veel mensen een hekel. Maar goed.

We gaan het nu over de eerste doelgroep hebben. En ik weet eigenlijk niet hoe ik het goed en juist moet schrijven. Maar, ik ben dus lid van een hyves. (Ja een grote hyver ben ik!) En die hyves heet: Stop pedovereniging Marthijn. Goed, prachtig initiatief. Ik bedoel, er zijn al veel hyvers lid en misschien dat het nut of zin heeft. Ik vond het zo goed, dat ik zelf ook lid was. Ja was, want let op. Deze hyves bestaat vooral uit mensen die zelf door een pedo gepakt zijn. Dat kan ik ook begrijpen, dat is natuurlijk afschuwelijk, en ik hoop dat die mensen ooit nog een normaal leven kunnen leiden.

Maar dan vervolgens, mijn oog ziet de polls. En een poll bestaat uit een vraag met drie opties om te antwoorden.
Moeten zulke zieke mensen eigenlijk dood?

*Ja
*Duh
*Zkr

Goed. Ik zal het even niet over de stomheid van deze vraag hebben. Of... Eigenlijk wel. Ik vind wat er hier gebeurt namelijk belachelijk. Er is maar een optie. En dat is ja. Ze moeten dood. En dat vind ik nergens op slaan. Ik snap dat je als slachtoffer vreselijke wraak gevoelens hebt en dat je ze inderdaad dood wilt hebben. Maar dit maakt woede in iedereen los.

Mensen reageren allemaal met ja ze moeten dood en daarnaast, nee ze moeten niet dood, je moet ze hun hele leven lang martelen. Hier werd ik zo boos om dat ik gewoon moest reageren. Ik zag dat jongere mensen al gereageerd hadden met dat ze tegen martelen waren. Maar nou was een dame van mening dat ze gek waren. En dat ze er niks van wisten. En dat ze maar te jong waren!

Zoals ik al zei kan ik niet tegen mensen die andermans meningen uitschakelen met de woorden dat je te jong bent. Ik heb ook maar gereageerd, want ik kon het niet laten om te zeggen dat ik het eens was met de 'jongeren'. Toen begon ze te zeggen dat ik er wel heel luchtig over praatte, en dat ik waarschijnlijk gewoon aan de drank of drugs was.


Als ik ouder was kon ik wel terug komen.

Deze dame is zelf 28. Als je nou 65 ben, en je zegt zoiets. Oke, dan is er nog iets van te begrijpen. Maar deze dame is volgens zichzelf (mensen vanaf 25 noemt ze pas volwassen) pas net volwassen.
Ik weet niet wat het is, maar ik word hier zo ontzettend treurig en depressief van.

Ik snap gewoon niet hoe mensen zo in zichzelf kunnen geloven. Hoe mensen andere mensen zo kunnen uitschakelen op het gebied van leeftijd en wijsheid. Of hoe mensen simpele conclusies trekken die nog niet eens voor de helft waar zijn. Of hoe mensen uberhaupt conclussies trekken als er helemaal geen conlussie te trekken valt.

Deze mensen, daar kan ik eigenlijk gewoon helemaal niet tegen.
Ze zouden zelf eens moeten voelen hoe martelen is.

Want ze weten echt niet waar ze over praten.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Terecht ! oops kort andwoord damn dalijk ga je mij ook haten :| hoop het niet als je wil onderbouw ik het andwoord nog wel is ;)

Anoniem zei

heb het even opgezocht, en ben het volledig met je eens..
Belachelijk dat ze reageren met je bent te jong!
Stel er reageerd een 15 jarige die op zn 5e is misbruikt?? Zou die mening dan minder tellen omdat ie onder de 25 is? Meen toch van niet..
Ik denk dat haar reactie vooral zich richt op de woede, ze uit zich zo, dat is niet zozeer de toon die ze tegen een ander uit wilt slaan, maar meer denk ik de toon die ze uitslaat vanwege de gevoelens die het onderwerp oproept en dan voor een deel ook wat er gezegt wordt.
Op die manier krijgt dus iemand die het niet met haar eens is de volle laag zonder dat je je daar werkelijk iets van aan moet trekken.
Hopelijk is dat goed verwoord iig..

Anoniem zei

ben blij dat je me dochter bent!

angelo zei

Kayl, helemaal met je eens.

Ronald