woensdag 23 april 2008

SPH of MWD?

Haaa.
Ik ben vandaag naar Inholland geweest, dit noemen ze een hoge school. Het lijkt precies op een basisschool maar dan veel groter. De kantine was geweldig, maar dit noemen ze het grand café. De lokalen noemen ze lesinstituten. En het is er schoon en ruim. Dat was het eerste wat mij opviel.

Om half 10 moesten we er zijn en Dennis en ik konden de weg niet vinden. Totdat we links gingen en we het zagen. Een enorm glazen gebouw met een groot plein en een groot bord met INHOLLAND erop. We zette onze fietsen neer en we liepen naar binnen. Daar werden we in 'het grand café' verwelkomd met thee. Daarna kregen we een paar rondleidingen door het hele gebouw heen. Behalve de 3e verdieping, want die was voor de docenten en daar mocht je eigenlijk niet komen.

Na de rondleiding, waar we alle afdelingen hebben gezien (Pabo, economic, law, social etc.) En natuurlijk de bibliotheken en mediatheken met de allernieuwste computers. Je kon damn god voor het eerst zien waar al het lesgeld heen ging. Daarna gingen we naar het bij gebouw, wat prachtig behangen was en prachtige inrichtingen had. Zo had je twee kamers waar je les had met leer beklede stoelen en een tv.... Merkwaardig niet?

Daarna hadden we een soort presentatie van een man die docent was in rechten. Een onwijs aardige man die ons een paar voorbeelden gaf van rechten die in het dagelijkse leven voorkwamen. Zo noemde hij boek 7 artikel 6, 7 en 17 even op. Dit liet zien dat je met alles wat je gekocht heb in een winkel, en wat dan stuk gaat, dat je dat gratis kan laten maken. Dat wist ik echt niet, want op zo'n bon staat altijd binnen 2 weken ruilen. Dat is dus gewoon de grootste bullshit die zo'n winkel kan verzinnen.

Daarna hadden we lunch wederom in het grand cafe. We kregen een tasje met daarin een broodje kaas, broodje ham en krentebol. En een blikje cola en een mars. Na een hoop gezeik van medeleerlingen dat ze hier hun geld niet aan hadden gespendeerd. (Ja de rekening van 36 euro moet nog komen. xD) Had iedereen het op en kregen we workshops.

Dennis, Rico, Mitchell en ik hadden ons ingeschreven voor social en Angela voor economic. Ik wilde eigenlijk met Angela mee, maar ik had geen zin in economie. Later bleek uiteraard dat het goed was dat ik naar deze workshop was gegaan. Het ging namelijk over:
* Maatschappelijk Werk & Dienstverlening
* Sociaal Pedagogische Hulpverlening
* Sociaal-Juridische Dienstverlening

Het meisje (Een vierdeklasser) gaf ontzettend goed les, maar het bleek later ook dat ze hier geld voor kreeg xD. We kregen eerst uitleg en een foldertje. We zaten hier met 7 mensen dus het was erg gezellig. Iedereen vond de onderwerpen boeiend en dus was het erg fijn om een keertje geconcentreerd bezig te zijn. Het meisje had vorig jaar 10 maanden stage gelopen bij Jeugdzorg. Ze wilde psychologe worden en een eigen praktijk beginnen. Ik zei tegen haar dat ik precies mezelf hoorde en we kregen een goed gesprek. :D

We gingen ook een spel doen, we moesten dan kaartjes voorlezen met een situatie erop die dan te maken had met de verschillende 'profielen'. Daarna gingen we naar buiten, en toen hadden we nog een kleine presentatie binnen en mochten we naar huis.

Ik ben blij dat ik er heen ben geweest, ik weet nu in ieder geval welke richting ik op wil en dat ik waarschijnlijk een van de bovenste dingen ga kiezen. Maar welke...... Zucht keuzes keuzes en keuzes.

Liefs Tama{S}hiiiiii

4 opmerkingen:

angelo zei

Hardstikke nuttig dus!

Ronald

Anoniem zei

Meneer, denk aan uw t-tje! Het is hartstikke!

Kayleigh zei

xD Omg.

Anoniem zei

uhmm ik herken hier iets in komt me bekend voor alleen 7 mensen geintreseerd ? :O voglens mij 5 xD