dinsdag 18 september 2007

Bijzondere dingen

Iedereen heeft wel iets bijzonders, bijvoorbeeld hun elleboog knakken of hun arm laten wiegelen alsof het geen bot heeft. Of ze kunnen met hun vingers knippen, wat ik dus echt niet kan. Ze kunnen van alles! Terwijl ik niks kan ontdekken, wat nou echt bijzonder aan me is.....

U kunt zich afvragen, is dat zielig, raar of juist bijzonder. Ik weet het niet..... Ik zou best iets bijzonders willen doen, maar is het bijzonder als je er de hele tijd voor oefent en het dan kan.

Is het zoiets als een beginnende pianospeler zijn, wiens toekomst duidelijk een proffesional is? Of heeft het daar niks mee te maken en is het allemaal toeval... Zoiets als je hebt het of je hebt het niet. En als je het hebt, kan je er dan vanaf komen? Of is het dan iets wat hoort bij je DNA? Of bij je genen. Zoals ze dat altijd zo mooi zeggen.

Mensen willen allemaal uniek zijn, vooral in de puberteit. Maakt zo'n bijzonder iets je dan uniek? Of moet je daar meer voor doen? Je bijzonder kleden, je bijzonder gedragen en bijzonder er uit zien. Moet je je uiterlijk bijzonder maken.... Of juist je innerlijk?

Ze zeggen wel eens dat elke puber hetzelfde is. Vanwege hun gedrag en juist de strijd omdat ze allemaal uniek willen zijn. En ik las eens in een boek, dat pubers hun hele puberteit alleen maar naar hun identiteit op zoek zijn. Hoe kunnen ze dan uniek zijn, als ze niet eens weten wie ze zijn?

Het is een raar verhaal. Bijzondere dingen en uniek zijn. Maar ik heb toch iets ontdekt wat mij bijzonder maakt. Ik schrijf filosofische dingen, terwijl ik helemaal niet filosofisch ben! Dat is pas uniek! En bijzonder. Of misschien draai ik nu wel door. Misschien ben je dan juist raar, en heb je tijd te veel. We zullen het zien! Tot de volgende keer!

Kayleigh

2 opmerkingen:

PaulFW zei

Je wil niet weten hoe bijzonder jij bent ;)

angelo zei

Paul,

Helemaal mee eens, vaak zien anderen waarom je bijzonder bent en hoeveel hyperbolische, platonische "pubers" schrijven?