vrijdag 5 oktober 2007

8 Mile

Gisteravond rond 11 uur was er een film op tv, genaamd 8 mile. Hij duurde tot tien voor een, maar toch keek ik hem, ondanks dat ik vandaag school had, en ondanks dat ik hem al een aantal keren had gezien. 8 Mile is voor de niet-kenners onder ons een film die gaat over het zware leven van Eminem, hij speelt namelijk de hoofdrol. En behalve dat Eminem daar er ontzettend goed uitziet, acteert die ook nog eens grandioos!

En dan zeiken de mensen hier in Nederland elke dag, terwijl in die film alles echt verneukt is. Ten eerste is het een grote ghetto, waar er heel veel geknokt word en geneukt, maar das een andere zaak. Ten tweede heerst er enorm veel armoede. Eminem woont in die film in een caravan samen met zijn verslaafde moeder en zijn schattige zusje. Want zijn ex beweerde zwanger te zijn, en toen was hij zo coulant om de auto bij haar achter te laten. Dat hij er later achterkomt dat zij gelogen heeft, maakt hem niks uit. Dat zijn nieuwe vriendin vreemdgaat ook niet trouwens.

Ja, ik heb gister echt bewonderend naar die film zitten kijken. Ik durfde ook niet meer te klagen over mijn leven, of werk. 12 uur per dag in een autofabriek werken, constant dezelfde herhalingen, nee de Hema is toch iets leuker. Afwisseling noemen ze dat ook wel.

En natuurlijk iedereen heeft wel eens een kut moment, of zo'n dito dag, of week. Maar het kan dus altijd veel erger. Want Eminem heeft ook flink wat meegemaakt: Zijn pa ging 1,5 jaar nadat hij geboren was weg, en is nooit teruggekomen. Hij is zo gepest op school, dat hij een keer door een jongen 10 dagen buiten westen is geslagen. En een oom van hem pleegde zelfmoord. Hij heeft dus zelf echt een kut leven gehad. Althans dat staat allemaal op wikipedia!

Dus ik gun Eminem een heel goed verdere leven, en na die film wens ik iedereen een heel goed leven. En bedenk: Het kan altijd slechter! Fuck G&J met hun: Ik heb er geen kracht meer voor. Dat moet je maar in Detroit zeggen!

Kayleigh!

4 opmerkingen:

PaulFW zei

Je vergeet te vertellen over die battle waar ie eerst zichzelf afzeikt voordat ie de ander pakt. Dat was echt een vet stukje. Hayley is trouwens z'n dochter. :p

angelo zei

KIayl,
helemaal mee eens: goede film en Eminem houd ik al jaren van

angelo zei

KAYL dus, sorry

astrid zei

Kayl,

Tsja wat moet ik hier op zeggen, Het kan altijd slechter kennelijk.
Ik vind Eminem bij vlagen goed, maar ik vergeet niet dat ie agressief is en zijn teksten niet deugen.
Eminem is niet iemand om te verheerlijken. Hij valt in dezelfde categorie als het Amerikaanse ideaal, wie niet voor mij is, is tegen mij.
Ik houd niet van agressiewve films dus deze valt in de categorie slecht bij mij.

Mama