maandag 1 oktober 2007

Homoseksualiteit

Ik werd vandaag geschokt door de opmerking:
Je zou toch niet willen dat jouw zoon later naar
je toe komt met: ik ben homo mam.

Ja, ik schrok hier behoorlijk van. Mij maakt het namelijk echt niet uit dat mijn zoon naar me toe zou komen met zo'n onthulling. Niet dat ik later kinderen krijg, want ik wil geen kinderen. Maar als ik een kind zou adopteren. Dan zou het me niks uitmaken, ik zou zelfs trots zijn. Trots omdat hij zijn gevoelens durft te uiten, trots omdat hij het me durft te vertellen en trots omdat hij zich niks aantrekt van de rest.

Als ik u zou vertellen dat ik biseksueel ben, of sterker nog lesbisch. Maakt mij dat dan minder of afschuwelijk of onmenselijk? Het is belachelijk dat mensen denken dat homoseksualiteit een ziekte is, dat er in sommige landen de doodstraf op staat en dat mensen er negatief over denken. Ik ken best een paar meisjes die lesbi zijn, en ik heb een homoseksuele vriend. Ze zijn allemaal mensen, ze zijn allemaal aardig, en niet minder, afschuwelijk of wat dan ook.

Ik hoop dat dit stuk meer respect opbrengt voor homoseksuele. Want het slaat uberhaupt nergens op dat mensen ermee schelden, of het belachelijk vinden.


Wikipedia zegt dit:
Sinds 1990 is homoseksualiteit niet meer opgenomen in de lijst van geestesziekten van de Wereldgezondheidsorganisatie.

Veel westerse landen hebben inmiddels homoseksualiteit (zowel de geaardheid als de activiteit) gelegaliseerd. Enkele staten van de
Verenigde Staten vormen hierop een uitzondering. In 2003 bepaalde het Hooggerechtshof echter dat het verbod op homoseksualiteit ongrondwettig was.

Alhoewel sommige staten nog altijd wetten hebben die homoseksualiteit verbieden, zijn deze sindsdien een dode letter.
In
Nederland is het sinds 1 april 2001 mogelijk om een huwelijk te sluiten tussen twee personen van hetzelfde geslacht. In België werd in juni 2003 het eerste officiële homohuwelijk gesloten. In 2005 zijn Spanje en Canada gevolgd. Andere landen overwegen soortgelijke wetten. Een steeds groeiend aantal landen laat geen homohuwelijk toe, maar voorziet wel in een geregistreerd partnerschap.

ps: Het toegevoegde plaatje: In de donkerrode landen staat op homoseksualiteit de doodstraf.........

6 opmerkingen:

angelo zei

Kayl, je bent productief maar is een geadopteerd kind anders?

G Corner zei

WEG MET DE HOMO'S!!! hahahaha die opmerking was zeker van Cill ofniet?:D

PaulFW zei

Hmm als jij me zou vertellen dat je lesbisch was danneh.. Tja. :p Maar inderdaad, ik ben het met je eens lieverd, homo's en lesbo's zijn ook gewoon mensen. Ik snap best wat meisjes leuk vinden aan meisjes, héél goed zelfs :p Wat jongens leuk vinden aan jongens, of meisjes aan jongens, dat is me nog een raadsel, maar ehm tja.

Kayleigh zei

Nope Ronald, ik zou juist trots zijn dan...................

KVBB zei

Een vrouw die voor zichzelf opkomt, kom je niet vaak tegen. Een man die voor zichzelf opkomt, kom je ook niet vaak tegen. Homo of lesbienne of hetero, je kiest zelf voor wie je valt en voor wie je staat. Schitterende blog en op je andere blog staat iets wat ik vind dat niet klopt (maar ja dat is mijn interpretatie, want er bestaan geen feiten): nl. dat er niet zoveel in je leven gebeurt( niets is wat het lijkt te zijn blijkbaar)!

mistery_woman zei

mooi stuk, lieffie, en helemaal mee eens.....
kus ka