zondag 28 oktober 2007

Van {puntje-puntje} Praktijken

De titel ja, daar zit het hem in. Ik weet nooit een titel, of een eerste zin te verzinnen. Het is zo'n zelfde iets als een tekening maken met een vrij onderwerp, of 'smorgens je kleding verzinnen. Het is veel makkelijker om zo maar ergens over te schrijven, dat werd me van de week verteld nadat ik al wéér een vrouwenonderwerp had gekozen om over te schrijven. Life is hard.

Maar goed, dit gaat over de vakantie, dus ik noem mijn blog herfstvakantie 2. Maar néé, wablief! Das niet spannend, en/of pakkend. Dus maar wat anders dan.

Ja, de herfstvakantie was niet suf, raar of duf. Al met al geslaagd. En hoe. Niet alleen met het shoppen, ook met de rest. Jaja, hele winkels leeg gehaald in Lunteren en Ede, heel Landgraaf weg. En de tuin is nu al bijna af, lekker geholpen en flink wat aan mijn conditie gedaan. Want een half rondje lopen bij gym en dan dood gaan is natuurlijk slecht. Dus gejogged, en niet zoals mijn broertje en nichtje twee minuten, nee 30 minuten. En gecrossed. Zo van, kei hard naar beneden en kei langzaam naar boven. De eerste keer moest ik halverwege naar boven lopen, maar gister avond heb ik mijn doel bereikt! Ik ben helemaal naar boven gefietst. Ik was zo blij dat er van het vele wat ik gegeten heb vast weer een kilo bij is gekomen, maar ach. Life is hard.


Leuke gesprekken met mijn opa en oma gehad, en zelfs met mijn nichtje en tante. Over onze praktijk. De . . praktijk! De praktijk voor kinderen en volwassenen. Mijn nichtje en ik (we zijn vreselijk fantasierijk) worden namelijk psychologes. Zij een voor kinderen, ik een voor volwassen psychologe.

En nee, dit is echt geen bullshit. Je kunt er namelijk 3500 euro per maand mee verdienen, en toen waren mijn nichtje en ik verkocht. Enniewee, het vereiste voor dit niveau is:
Basisschool
Havo
Vwo
Universiteit
+ GZ


Gelooft u in mij? Gelooft u werkelijk dat ik dit voor elkaar krijg? Ze zeggen wel eens: Dromen zijn bedrog. Nou dit is mijn droom. Maar als de wilskracht er is. De motivatie, de wil, de instelling. Dan kom je toch al een heel eind?

What do you say to taking chances,
What do you say to jumping off the edge?
Never knowing if there's solid ground below
Or hand to hold, or hell to pay,
What do you say,What do you say?

In ieder geval, de herfstvakantie was geslaagd. En daar ging het om. Dat was mijn droom, en mijn droom, ja mijn droom is mooi uitgekomen!

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel leuk Kayleigh, Als dat je droom is moet je er zeker voor gaan en er alles aan doen om zover te komen. Dus dat betekend elke dag je huiswerk netjes maken ;)

Anoniem zei

ik weet wel zeker dat jij het in je hebt om psychologe te worden , gewoon doorzetten dan kom je er wel

PaulFW zei

Tuurlijk wordt jij psychologe, ik twijfel er geen moment aan. Je bent nu al filosofe, dus dan kan psychologe er nog wel bij. ;) Psychologie is ook heel erg interessant. Liefs, Paul

Unknown zei

Gegroet kayleigh,

Zit nu gedwongen een stukje te schrijven over je blog en ik heb geen idee wat ik er over moet zeggen. Als eerste ik haat blogs. Kan door mijn dislectie <(geen idee hoe je dat schrijft) komen, maar denk dat ik het gewoon niet interesant vind. vind er niets aan om andere meningen en belevenissen te lezen. En over dit stukje heb ik dan ook niet echt een mening. Weet echt niets nuttigs te melden. naja als je geld over hebt in de toekomst kan ik het wel gebruiken. Ik wil een theetuin beginnen; mijn droom. Maar denk dat ik nu toch genoeg gelult heb bij je stukje.

G Corner zei

1 ding: je wilt psycholoog worden omdat het veel verdient...? Waarom dan geen advocaat? Volgens mij verdient dat meer...

Ik steun je als je zegt dat dat je droom is, want ik denk ook al te weten wat ik wil, maar dan moet je wel NAAR SCHOOL KAYLEIGH!!!

Dat was het:P

Anoniem zei

En nee, dit is echt geen bullshit. Je kunt er namelijk 3500 euro per maand mee verdienen, en toen waren mijn nichtje en ik verkocht.

Hai Kayl, dat gaat je vast en zeker lukken, gewoon goed je best doen op school... en daarna op de universiteit.

Maar als de wilskracht er is. De motivatie, de wil, de instelling. Dan kom je toch al een heel eind?

Inderdaad Kayl! Waar een wil is, is een weg. Ga maar vast kijken bij welke universiteit je straks wilt gaan studeren! :P

Groetjes van Otto

P.S. mooie foto

Anoniem zei

"Gelooft u in mij? Gelooft u werkelijk dat ik dit voor elkaar krijg?"

Zie het volgende week innn...:
Kayleighs Shit!
Elke vrijdag om 21:30 op net 5

juist.. maar ok:P mij is gevraagd om er 7 van te maken,,dussee,,jaaa,,dat doe ik maar.
mazzelXxX

Anoniem zei

Héééél goed stukje hoor Meisje-Kayl!! Je moet(naar myn mening)zo´n droom zien als het zaadje dat je water MOET geven om ooit van het plantje wat eruit komt vruchten te kunnen plukken!! COMPLIMENTEN!!!! Groetjes GJ!!!

Anoniem zei

En onder wiens bezielende begeleiding gaat jou dat lukken!!!!!

Juist ja.....

(en nu je huiswerk nog....)

Ach, de hersenen heb je ervoor....Nu nog de motivatie....


Enne.... advocaat worden,,, nee, liever niet.... Je kan dan nog beter voetballer worden, al schoppen ze je half dood...

(vrij vertaald naar B. de Groot)

Anoniem zei

Hoi Kayleigh.

je vroeg mij om een reactie erop te zetten. ik heb de helft overegslagen dus ik weet niet wat... GEINTJE!!! zoals gewoonlijk heel levendig geschreven. nu mijn afgezaagde berichtje: maak ej niet druk om Layleigh. al sjij psycholoeg wil worden, dan lukt jou dat wel.

groetjes,

Mitchell

(spelfouten onder voorbehoud)

angelo zei

Maar je kunt dromen wel ZELF waarmaken!

Anoniem zei

En hoe zit het nou met m'n copyright, he!


Evaaaa