maandag 8 oktober 2007

Life is hard

Muziek --> Eminem- Hailie's song

Hallo lieve mensen,

vandaag is het weer Maandag. De week gaat snel, en daarmee het weekend nog sneller. Ik kwam vanochtend uit mijn bed, en keek naar buiten. Het word winter lieve mensen. De heer Winter, met zijn donkere dagen, koude nachten, veel regen, wind, en natuurlijk geen sneeuw, want 'echte' sneeuw is al jaren uit Nederland verdwenen. Sommige denken dat het door het broeikaseffect komt, sommige denken door god. I dunnow!

Nu denkt u natuurlijk, winter? Het is net herfst! Ja, dat is waar, daar heeft u he-le-maal gelijk in. Maar kijkt u eens om u heen. Zon? Nergens meer te bekennen. Kruiken, uit de kast. Depressieve mensen, ja waar eigelijk niet? Gelukkig hebben wij cv in onze chalet anders zouden we daar uitsterven!

Ze zeggen niet voor niks: Als er regen valt in September, wintert het in December. Dat betekend dat het extra koud word in de Winter! Nog kouder, waar is alles wel niet goed voor. Sneeuw komt er toch niet. Nou ja zwarte sneeuw komt er! Ik zie zwarte sneeuw! Dat betekend, dat er sombere vooruitzichten zijn.

Nou heb ik gelezen in het boek: The Secret, dat als je je favoriete muziek luistert je uit depressieve periodes wordt gesleurd. U denkt misschien: Allemaal onzin! Maar nee, het is echt waar dat als je je slecht voelt, en slecht denkt dat het de hele dag slecht gaat, en echt niet beter word. En als je positieve gedachtes hebt, dat het alleen maar beter gaat. Dat geloof ik, de rest is allemaal bullshit. Dit wordt ook wel de wet van de aantrekkingskracht genoemd!

Gelukkig luister ik nu leuke muziek, want anders. Nee, dan zou ik deze winter niet overleven. C'est le ton qui fait la musique. Het is de toon die de muziek maakt, ofwel het gaat om de manier waarop iets gezegd wordt. Dus ook om de manier waarop je dingen denkt, of meemaakt.

Zo concluderen we maar weer dat het misschien toch nog goed gaat komen deze winter. En dat er misschien in 2008 toch nog 16 miljoen mensen in Nederland wonen. Want ik neem aan dat mensen zich in deze strenge winter zich al helemaal niet gaan voortplanten.

Nou, ik ga! Cu!

3 opmerkingen:

angelo zei

Kayl, die laatste logica begrijp i8k niet: als het koud is, zoek je toch warmte?

Anoniem zei

juist wel kayl :P in de winter zoeken mensen de warmte op, en het liefst bij elkaar ;)

PaulFW zei

Muziek is vitamientjes voor de geest. Zonder muziek was ik nu vast al dood geweest :D