donderdag 11 oktober 2007

Uitstekend Nederlands

Goedemiddag allemaal,
vandaag komt er eens een stukje met uitmuntend en perfect Nederlands.
..................
...........................
...........................................

Inderdaad mensen, helemaal niks! Weet u hoe dat komt? Er bestaat geen perfect Nederlands meer. Alles is fout tegenwoordig. Eerst kwam het woordenboek, toen deel 2,3,4,5,6,7 en daarna kwam het groene boekje, en toen het witte. En nu is er weer een nieuwe aan de maak. Waarom, dat vraagt u zich waarschijnlijk af. Waarom is de spelling niet goed zoals die was. De goede oude tijd. Nee, dat komt nooit meer terug.

Van de week, gister om precies te zijn, moest ik werken in de Hema. Neem nou de Hema he, de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam. Dat is pas de goede oude tijd! Alhoewel, het werk daar! Maar goed, ik was daar dus gister. En toen liep er een mevrouw naar mij, ze had een vreselijk ingewikkeld verhaal, maar waar het op neer kwam is dat ze vroeger alleen maar de antenne van haar televisie kon uitschuiven om een pico bello beeld te krijgen.

Ik kende die tijd niet...

Maar ze zei toen, tsja alles word minder he, dus dit ook. Ik dacht toen, tuurlijk mevrouw, iedereen is wel eens depressief. Maar waarom wordt dat allemaal geuit op mij! Ik de zielige hema medewerker! De werknemer die de schappen vol met theedoeken, kleurboeken en herenonderbroeken moet vullen. Het is belachelijk, ik zeg het u persoonlijk.

Ik ga mezelf nu ook depressief voelen met wat geweldige Eminem muziek, tot ooit!

Ps: Ik heb het grootste recht om me depressief te voelen, ik was vandaag pas 1 dag op school en het geouwehoer begon alweer! Waarom medemens? Waarom kunnen de leraren (die gewoon betaald krijgen om ons uit te kafferen) zich niet inleven in onze zielige, tere puberzieltjes.
Ik bedoel dus die van andere, ik kan er meestal wel tegen, maar nu even niet!

2 opmerkingen:

angelo zei

Kayl, je hebt helemaal gelijk: ook ik wordt gek van al die groene boekjes en nieuwe taalregels. Beschouw het maar als een compliment als mensen hun "leed" aan jou vertellen en voorla niet depressief worden, zet Eminem )of Dr. Dre) dan maar een tandje harder.

G Corner zei

perfect nederlands bestaat niet, ik ben zelf aanhanger van het witte boekje dus mij boeit het ook niet zoveel hoe er gespeld wordt! hehe