zaterdag 21 juli 2007

De Ikea rules

Hallooooow!

De briljantste opmerking van de dag: Maar laten we het nou eens over de chalet hebben, ik vind het indrukwekkend. Alleen al vandaag hebben we al 100 keer over de chalet gepraat. Dus kan je nagaan wat het meest besproken onderwerp was de laagste dag. Maarja, inmiddels is het hier aardig ingericht, maar het is zo groot. Echt tweeenhalf keer zo groot als het oude ding wat hier verderop staat. Voorderest slaapt het bed supergoed, maar werd ik gek genoeg om half 11 wakker, in plaats van half 2 ofzo. Tis niet erg, want de ochtenden zijn hier mooi. Maar het was wel vroeg. Toen was mijn broertje vervelend, en schoot hij propjes tegen mijn mooie kleine raampje. En werd ik boos en was ik wakker.

Maar vandaag gingen we naar de Ikea. En de Ikea was vet! En de Ikea was in Amersfoort. Nog nooit daar in de Ikea geweest, en slechts twee keer in Amersfoort zelf. En de Ikea was nog half in verbouwing, en op het laatst kwamen we erachter dat de Ikea daar ook slechte aanleveranciers hadden...... Maar ja, we gingen dus naar de Ikea!

Vanochtend kwam er allemaal bezoek, om ons te feliciteren met de chalet, en hem natuurlijk te bekijken. Ik ging eten samen met mijn pa. En daarna ging ik even achter de laptop. Toen kwam mijn pa met het geweldige idee om vandaag naar de Ikea te gaan omdat de Ikea morgen alleen in Amsterdam open is. En dat is veel ste ver. Dus we gingen vandaag toen iedereen het er mee eens was. We sloten de chalet af, en toen kwamen er mensen naar ons toe. Ze kwamen om de gordijnen op te meten. Wij weer wachten, en we hebben gekozen voor lichte gordijnen die volgende week geleverd worden.

Toen gingen we eindelijk weg, rijden naar Amersfoort en ondertussen tanken. En jaaa we zagen de Ikea. Parkeerden en liepen naar binnen. Het was heel leuk, en de Ikea was best wel groot. We liepen door de keukens heen, en daarna naar de banken, de woonkamers. Toen de mannen even weg waren bedachte mijn tante en mijn oma dat mijn oma en ik ook inspraak hadden. En gooiden we er bordeaux rode kussens in voor op de bank, rode kaarsen, een kussen voor mij op bed, een leuk nachtlampje en een leuk dekbedovertrek voor mij. :D Ten slotte is dit ook MIJN tweede huis (a).

Daarna gingen we daar eten. Het Ikea restaurant is een soort veredelde Mc Donalds. We kochten frisdrank dat we 4 keer hervulden. En een ijshoortje wat we voor de derde keer wilde vullen maar toen werden we gepakt. Dat was wel jammer. Toen gingen we verder en gingen we naar beneden, naar de koopjeshoek en het magazijn. Nou 3 van de 4 grote spullen die we nodig hadden, hadden ze niet meer. Ze hadden maar twee eet kamer stoelen, in plaats van drie. Ze hadden geen tv meubel meer in beuken. Ze hadden geen apothekers kast meer, ja een halve en zo hadden ze nog meer niet. +_+ Maarja gelukkig hebben we een lamp! Van heel duur, met een censor waardoor je het alleen maar hoeft aan te raken en hij gaat uit of feller branden.

Toen gingen we weer naar huis. Heb ik een stoel uitgepakt, de kastjes ingeruimd, gestoft, mijn opa en vader licht bijgeschenen met me telefoon omdat het opeens donker werd, en heb ik de kaarsjes aangestoken en de lampjes verwisselt. Al met al is en word het hier prachtig!

Liefs
Kayl aka Tamashii!

3 opmerkingen:

PaulFW zei

En jij bent pas twee keer in amersfoort geweest? Schaam je :p Ikea rules.

angelo zei

Was het nou Ike-ja of Ike-nee? Je hebt het er maar druk mee en half elf wakker vind ik ERRUG laat! ik wet het soms zeur ik, maar denk aan je Nederlands! Succes en enjoy your holiday.

mistery_woman zei

Half 11 is inderdaad laat, is de halve dag al om. Wees blij dt je niet bij mij woont, hihi, ik zou het niet bij propjes laten................
liefs Karin